top of page

כולם היו בניי

תיאטרון חיפה בשיתוף עם תיאטרון הקאמרי | 2011

תקציר

זוכת פרס התיאטרון לשנת 2012 בקטגוריה: הצגת המחזה המתורגם.

בחצר ביתם של ג'ו וקייט קלר, נעקר במהלך סערה עץ תפוח, שניטע לזכר בנם, לארי, שנפל במלחמת העולם השנייה. אולם אבדן הבן אינו החלק היחיד בעברם של בני המשפחה שהם אינם מצליחים להותיר מאחריהם. לא כולם שכחו את התביעה המשפטית שהסתיימה במאסרו של שותפו של ג'ו, או את חלקי המנוע הפגומים שייצרו במפעל שלהם, שגרמו לנפילתם של 21 טייסים. "כולם היו בניי", המחזה שהעלה את ארתור מילר לגדולה, הוא דרמה משפחתית עצמתית על סדקים שטויחו ופירקו משפחה.

יוצרים ושחקנים

מאת: ארתור מילר

תרגום: יוסף אל-דרור

בימוי: משה נאור

עיצוב תפאורה: לילי בן נחשון

עיצוב תלבושות: אורן דר

עיצוב תאורה: חני ורדי

מוזיקה: רן בגנו

משתתפים: לאורה ריבלין/נעמה שפירא, נתן דטנר, אוהד קנולר/זהר שטראוס, נטע גרטי, ישי גולן, דויד בילנקה, כנרת לימוני, ירון מוטולה, אפרת ארנון

מן הביקורות

 

"תפקידו המרכזי של נאור בהפקה הזו הוא אולי יותר מכל בשמירה על האיזון שחייב להתקיים בין דמויות שכל אחת מהן יכולה בקלות לצאת משליטה. הוא עושה את זה כמו מנצח על תזמורת והתוצאה מרשימה. 'כולם היו בניי', היא הצגה לא פשוטה לעיכול שמקולפת מפואטיקה ומציגה את הבשר החשוף של מציאות ארורה. זוהי הצגה על חטא ועונש ועל חברה קפיטליסטית שבקדחת המרוץ למיליון, איבדה את הראש. מזכיר לכם משהו?".

מרב יודילוביץ', ynet

"פנינת תיאטרון מרגשת שראשיתה בארתור מילר ושיאיה כאן בבימוי של נאור ובמשחק המושלם של ריבלין, דטנר, קנולר, גרטי וישי. לכו לראות ולא תצטערו"

צבי גורן, הבמה

"נתן דטנר ואוהד קנולר אמינים ונינוחים בתפקידם ומצליחים לעצב ברגישות ובתבונה מערכת יחסים מורכבת של אב ובן... בזכותם מצליחה הדרמה של מילר לשמור על חיוניותה ולהקרין מחדש את האמת האנושית והחברתית העמוקה שלה בעצמה רבה"

שי בר-יעקב, ידיעות אחרונות

"לאורה ריבלין מצליחה להפיח בדמות האם עוצמה אנושית כבירה במשחק שמתעלה ומעלה את הדמות והופך אותה מעקרת בית לגיבורה כמעט מיתולוגית... הבימוי המוקפד מביא את ההצגה לשיאה בעימות האחרון שבין האב ובנו. זהו שיא רגשי שמעטים כמוהו נראים על בימותינו"

רשת ב', קול ישראל

"כשמפקידים דרמה מופתית בידי מתרגם מצוין, במאי מדויק ושחקנים נפלאים, אי אפשר שלא לחוש את החוויה המטלטלת הזאת שלפעמים חסרה בתיאטרון... ביצוע משובח למחזה נפלא. אין רגע דל"

מאיה נחום שחל, כלכליסט

bottom of page