top of page

ימי שלישי עם מורי

תיאטרון חיפה בשיתוף עם תיאטרון הקאמרי | 2010

תקציר

מורי שוורץ היה מורהו הנערץ של מיטש אלבוים בימי האוניברסיטה. 16 שנים לאחר סיום הלימודים מיטש צופה באקראי בראיון טלוויזיוני עם מורי, בו הוא מספר בגילוי לב על מחלתו הסופנית. מיטש הנרעש ממהר לפקוד את ביתו של מורהו ומכאן ואילך, השניים נפגשים אחת לשבוע, בימי שלישי, בביתו של מורי הקשיש. ימי שלישי המשותפים של השניים הם עבור מיטש השיעור המחכים והמרגש ביותר שקיבל ממורהו על חברות, נתינה וגם על המוות הניצב בפתח. המחזה מבוסס על ספרו של מיטש אלבוים משנת 1997.

יוצרים ושחקנים

מאת:ג'פרי הטצ'ר ומיטש אלבוים

תרגום: רבקה משולח

בימוי: משה נאור

עיצוב תפאורה: לילי בן נחשון

עיצוב תאורה: אורי מורג

עיצוב תלבושות: אורן דר

עיצוב תנועה: מיטל דמארי

מוזיקה: רן בגנו

משתתפים: יוסי גרבר, יפתח קליין, לירן ספורטה

פסנתר: נדב רובינשטיין

מן הביקורות

 

"המחזה, המוצג כעת בבימויו המצוין של משה נאור, נותן לקהל הישראלי הזדמנות למפגש מרגש עם כשרונו הבימתי הנפלא של יוסי גרבר... גרבר מגיע כאן לשיא חדש בקריירה העשירה שלו. עוד תפקיד חיים בדרך אל תפקיד החיים הבא"

צבי גורן, אתר הבמה

" ספרו רב המכר של מיטש אלבוים הופך על המה להצגה אנושית, חכמה ומרגשת ביותר, בעיקר בזכות שני שחקנים נהדרים שנותנים את כל כולם בביצוע אמין ורב ניואנסים. יוסי גרבר הוותיק נותן קונצרט משחקי מהמם הפורט על כל נימי קשת הרגשות.. זהו בהחלט התפקיד הבוגר והרגיש ביותר שיפתח קליין עשה עד היום בתיאטרון... הבמאי משה נאור תזמר ברגישות את הסיפור... היתרון של המחזה על פני הספר שהוא אינו מדגיש את הפן החינוכי, אלא את האמת הרגשית שבמפגש האנושי עצמו, את האמת הזו מעבירים לנו גרבר וקליין במלוא העצמה"

שי בר-עקב, ידיעות אחרונות

"גרבר בתפקיד המורה פשוט וטבעי כל כך.. הסוד הגדול הוא לדעת לתת לא נכסים או רכוש, רגש, קשב, תשומת לב. וזה גם סוד גדול באמנות המשחק של התיאטרון. בכך גם גדולתו של יוסי גרבר בתפקיד המורה. אני חושב שזו הפעם הראשונה שראיתי את גרבר בתפקיד המורה פשוט וטבעי כל כך, לא סוחט רגש, אבל גם לא מפחד ממנו"

מיכאל הנדלזלץ, הארץ

"יוסי גרבר טורף את הבמה ומפגין נוכחות אמינה ומשעשעת.. הוא יאנו מחמיץ אף רגע, ונהנה לסחוט ממנה כל טיפה אפשרית של נוכחות אנושית כבירה ולשתף אותנו בהנאה הזו. משחק נפלא של שחקן גדול. לצדו משחק יפתח קליין, שתפקידו נראה בהתחלה כמשהו שנועד רק לספק רפליקות לשחקן הראשי, אולם הוא מתפתח במהלך ההצגה ויוצר תפקיד אמין ומשכנע בכנותו... ההיבט האנושי הוא גם זה שעושה את ההצגה כולה לרגישה כל כך. האווירה השלטת בה מסתייעת מאד במוזיקה המצוינת של רן בגנו ובנגינתו המצוינת של הפסנתר נדב רובינשטיין" אליקים ירון, מעריב

"גרבר מגלם את מורי בטבעיות, אנושיות והומור חודר לב... הוא המורה לחיים ולמוות של תלמידו ושל קהל הצופים הנע בין צחוק לדמע"

מאיה נחום שחל, כלכליסט

bottom of page